Emmaus Napközis Tábor, Bátka, 2018. július 2-6.

2018.08.22 09:10

Az Úrnak hála, július 2. és 6. között, Bátkán vehettünk részt, a már megszokott napközis táborunkban, ahol 27 gyermeknek hirdethettük Isten igéjét, Péter életén keresztül. Az első nap Péter elhívását hallhattuk az emberhalászatra. Az Úr Jézus nem csak Pétert hívta, de minket is hív, hogy kövessük Őt, és hirdessük az Ő nevét. Péter több csodát is megélhetett Jézussal, átélte, hogy Jézus a tenger vad hullámai felett is úr. Majd járhatott a tengeren, de mivel levette tekintetét az Úrról, süllyedni kezdett. Így van ez a mi életünkben is, hogy amíg Jézust nézzük, addig az életünk hullámai nem tudnak elnyelni, de amint a hullámokra figyelünk, és elkezdünk félni, elsüllyedünk mi is. Ám Isten hatalmas kegyelme, hogy Pétert nem hagyta a hullámok között megfulladni, és így minket sem hagy, csak kiáltanunk kell Hozzá, és Ő kihúz minket, ahogy Péterrel is ezt tette. Ahogy napról napra hallgattuk Péter életét, rá kellett jönnünk, hogy sok mindenben hasonlítunk hozzá. Milyen sokszor mondjuk, hogy mi hiszünk Jézusban, de amint ára van a mi hitünknek, már megtagadjuk Jézust, mert félünk a következményektől. Így volt ezzel Péter is. Mennyit fogadkozott, hogy ő még meghalni is kész Jézusért, de a bajban mégis megtagadta Jézust, mert félt, hogy őt is elfogják. Csak akkor döbbent rá, hogy mit tett, amikor a kakas megszólalt, de milyen jó, hogy rádöbbent és megbánta a bűneit. Az Úr Jézus a kereszten Péterért is meghalt annak ellenére, hogy megtagadta Őt. Ebből mi is erőt meríthetünk, hogy bármit is teszünk, ha megvalljuk bűneinket, Isten megbocsájtja azt, mivel szeret minket, és ott a kereszten értem, és értünk is meghalt. Végül Péter életét azzal fejeztük be, hogy az Úr Jézus a feltámadása után megjelent a tanítványoknak és egy kérdést tett fel Péternek. Nem azt kérdezte, hogy miért árulta Őt el, hanem azt, hogy szereti-e Jézust. Ezt a kérdést kérdi tőlünk is az Úr Jézust, és erre mindenkinek válaszolnia kell, és bármit válaszolunk is, az Úr tudja, hogy igaz-e amit mondunk, mert Ő mindent tud. A kérdés után még ezt mondja Jézus Péternek: „Kövess Engem!” - minket is erre hív, hogy Őt kövessük minden nap.

            A bibliai történetek után csoportokban beszélhettük át Péter életét, és azt, hogy mit üzen ezen keresztül Isten személyesen nekünk. Délutánonként sokat játszottunk, és természetesen az éneklés sem maradhatott idén sem el. Sok új éneket megtanultunk, öröm volt hallgatni, ahogy a gyermekek teljes szívvel énekelnek. Az idei legkedvesebb énekünk, az „Én fogom a kezed Jézus” kezdetű volt, mely szépen összefoglalja, hogy mire is hív minket Jézus, és hogy mire van szükségünk.

 

Én fogom a kezed Jézus,  én fogom a kezed Jézus.

Én fogom a kezed, el nem engedem, Jézus.

 

Nem félek így most már, Jézus. Nem félek így most már, Jézus.

Nem félek így most már, Lelked velem jár, Jézus!

Rád bízom életem, Jézus. Rád bízom életem, Jézus.

Rád bízom életem, őrizz kezedben, Jézus!

Én várok Rád, Uram, Jézus, én várok Rád, Uram Jézus.

Én várok Rád Uram, jöjj el, ó Uram Jézus!

 

Ó hála, köszönet, Jézus! Ó hála, köszönet, Jézus!

Ó hála, köszönet Néked Mesterem, Jézus!

 

Sebők Salome, az Emmaus önkéntes munkatársa