Keresztyén Szavaló- és Prózamondó Verseny, Jóka, 2017. október 14.

2017.10.16 17:00
„Minden lélek dicsérje az URat! Dicsérjétek az URat!“ Zsoltárok 150,6
 
Az Úr Jézus iránti hálával gondolok vissza október 14-re, amikor ismét sor került a Keresztyén Szavaló- és Prózamondó Versenyre.
 
Ezen az éven 14 gyermek vett részt a versenyen, akik mindnyájan nagyon szépen teljesítettek.
 
Az alkalmat közös énekléssel kezdtük, majd Virág Szilvia dunaszerdahelyi beosztott lelkész Isten Igéjével köszöntötte a résztvevőket. Áhítatként Zofóniás próféta könyvéből a következő Igét választotta: "Veled van Istened, az ÚR, ő erős, és megsegít. Boldogan örül neked, megújít szeretetével, ujjongva örül neked." (Zofóniás 3, 17)
 
Ez az Ige számomra nagyon sokat jelent, olyannyira, hogy egy korábbi alkalommal jómagam is ez alapján tartottam egy reggeli áhítatot. Most, hogy újból hallottam, ismét megerősítést kaptam, hogy Isten velem van, megsegít és megújít engem, és újból rácsodálkozhattam, hogy az Úr nekem is örül. A tiszteletes asszony arra is felhívta a gyerekek figyelmét, hogy az Úr most is örömét leli mindnyájukban, függetlenül attól, hogy milyen eredményt érnek el.
 
Az áhítat után megkezdődött a verseny. A versenyt egy háromtagú zsüri bírálta el, Bereznay Lídia, Somogyi Laura és Gyurkovics Árpád pedagógusok személyében. A gyerekeket 2 kategóriába osztották. Az első kategóriában az alapiskola alsó tagozatos tanulói verseket szavaltak ill.egy kislány prózát mondott, a második kategóriában pedig a felső tagozatos gyerekek mondták el verseiket. Többek között Túrmezei Erzsébet, Bódás János, Siklós József és Győri József költeményei hangzottak el, amelyek mind az Úr Jézus szeretetéről és Isten hatalmáról tettek bizonyságot.
 
A szavalatok után rövid szünetet tartottunk, ami alatt a gyerekek kimehettek az udvarra játszani, hiszen az Úr még a jó időről is gondoskodott számunkra. Ezután következett az ebéd, majd finom süteményt is kaptunk.
 
Az eredményhirdetésre délután került sor. A két versmondó kategóriában első, második és harmadik helyezetteket hirdettek, a prózamondó kislány egyedül képviselte kategoriáját, ezért ő különdíjat kapott, de a többi gyermek is kapott ajándékot. Az oklevelek mellett, könyvekkel, naptárokkal és édességgel jutalmazták szorgalmukat.
 
Bízom benne, hogy a megtanult verseket és a történeteket az Úr feltudja használni úgy a gyermekek, mint felkészítőik, mint valamennyi résztvevő életében. Személy szerint nagyon jól éreztem magam, és minden vers sokat adott nekem. Remélem, hogy a jövő évben is megrendezésre kerülhet ez a szavalóverseny.
 
Görföl Eleonóra, az Emmaus önkéntes munkatársa