Koncoročné sústredenie pre dospelých a mládež, Jelka, 28.12.2022 – 1.1.2023

07.01.2023 23:55

Som vďačná Pánu Bohu, zatože nám znova umožnil mať toto podujatie! Pred rokom sme nemali dovolené organizovať takéto stretnutie v budove Misijného centra. Ale teraz Pán uznal za vhodné, že odstráni z cesty všetky prekážky – či sú to choroby, zákony, strach – aby sme mohli stráviť posledné dni starého roka a začať nový rok v blízkosti Božieho Slova a v prítomnosti Pána, a takto sa duchovne posilniť.

Počas týchto pár dní sme sa zaoberali knihou Jonáša. Tento pre mňa dobre známy príbeh teraz bol znova aktuálny. Bolo dobré zažiť, že Božie Slovo je živé a pôsobí, a je ozajstný duchovný pokrm: Pán nám neponúka suchý chlieb, Jeho Slovo má pre nás vždy čerstvý odkaz. Tak ako Jonáš reptal a búril sa voči Pánovi kvôli jeho poslaniu a nechcel ísť do Ninive, tak aj v mojom srdci sa pred niekoľkými týždňami objavila neposlušnosť a nechcela som ostať na tom mieste, kde ma poslal Pán. Láska Pána Ježiša rozbíja zatvrdnuté srdcia! Táto láska ma znova presvedčila, a prebudila vo mne pokánie. Sami od seba nedokážeme milovať tých, ktorí nám ublížili, ale keď patríme ku Kristovi, Duch Svätý v nás skrz živého Pána Ježiša pôsobí, takže sa dokážeme s láskou obrátiť aj k nepriateľovi. Božie Slovo poukázalo aj nato, že Pán chce zachrániť od zatratenia židov a rovnako aj pohanov. Keď už som hriešnik, ktorý dostal milosť, mám sa pozerať na druhého, ktorý ešte odmieta Božiu milosť (ktorý je možno mojim nepriateľom), že Pán ho miluje takisto ako mňa, Kristus zomrel aj za neho. Posledná myšlienka k príbehu: Jonáš bol Pánov prorok, teda Pán je jeho nadriadeným. Na svetskom pracovisku môžu človeka vyhodiť za hocijakú malú chybu, tu ale Jonáš vykonal viac podstatných chýb (počas búrky sa kvôli nemu ľudia ocitnú v nebezpečenstve, prichádza neskôr do Ninive – veľa ľudí už nemôže počuť, čo im odkazuje Pán Boh). Boh napriek tomu nevyhodí Jonáša zo služby, dáva mu novú šancu, naďalej ho trpezlivo učí a nedovolí mu, aby zahodil svoj život. Povolanie od Pána Boha sa nedá vrátiť! Pán miluje aj svojho neposlušného sluhu, nevymení ho za iného proroka. Pre Pána som dôležitá, aj keď som zlyhala. Ale nechce ma nechať v takomto stave, hľadá ma, skláňa sa ku mne, a prostredníctvom Ducha Svätého ma chce znova postaviť na nohy.

Počas večerov sme sa venovali takým častiam Božieho Slova, ktoré v nás vzbudzujú vďaku a spomínanie. Posledný večer v roku sme strávili stíšením: podelili sme sa o to, kto čo zažil s Pánom v roku 2022, radosti, starosti aj skúšky; a nový rok sme vítali piesňami, ktoré chválili Pána.   

Na tomto podujatí sa zúčastnilo približne 20-25 osôb. Boli takí, čo tu vedeli byž každý deň, iní prišli na 1-2 dni alebo len na jedno večerné stíšenie. Vďaka Pánovi, že na tomto koncoročnom podujatí sa mohli zúčastniť aj tri rodiny s deťmi. Nehučalo nám v ušiach od ohňostrojov a búchačiek, ale od detského smiechu!

 

 

Beáta Bevilagua, dobrovoľníčka Emmaus