Biblická súťaž pre mládež, Jelka, 10-11.4.2015

15.04.2015 11:15

    Som vďačná Pánovi, že aj v tomto roku sa mohla uskutočniť Biblická súťaž pre mládež.  Predtým, ako napíšem správu o súťaže, chcela by som Vám písať o tom, čo som počas prípravy na súťaž prežívala.

    Už od januára som sa učila na súťaž, ako tému sme dostali 1-8 kapitoly Samuelovej knihy. Môjim cieľom bolo, aby naša skupina bola prvá, a aby sme zvíťazili nad skupinou zo Štúrova, nakoľko oni boli prví v posledných rokoch. Toto ma prehnalo do predu, iba vítazstvo ma zaujímalo. Ale ako sa na to začala učit, postupne mi Pán Boh ukázal, že víťazstvo nie je to najpodstatnejšie.

    Tento príbeh som už od malička poznala, ale teraz som si znovu uvedomila, ako je to dôležité, aby som so svojimi problémami, smútkom aj radosťami išla k Bohu, ako to robila aj Anna. Iba On jedine má pre mňa vždy to najlepšie riešenie, a vždy mi môže dať to najdôležitejšie.  Už nebolo dôležité, či vyhráme alebo nie, najdôležitejšie, že poznám Pána a mohla som sa zaoberať s Bibliou.

    Podujatie sa začalo už v piatok so stíšením, keď duchovný pastier p. György Szuhay nám prednášal na základe Ev. Lukáša 17, 11-19 (Uzdravenie desiatich malomocných). Potom sme mali voľný program.

    Aj sobotu sme začali so stíšením, duchovná Zuzana Peres, nás povzdulila s Božím Slovom, 1. Samuel 8, 19-20 (Izrael si žiada kráľa). Súťažilo dohromady 10 skupín. Každá skupina dostala 9 pracovných listov,  ktoré väčšinou obsahovali 5-6 otázok alebo úloh. Na vypracovanie jedného listu mali čas približne 5-7 minút. Odpovede opravovali duchovní pastieri z cirkevných zborov súťažiacich. Počas súťaže niekoľko dospelých robilo dozor.  Potom nasledoval obed, a samozrejme vyhodnotenie a odovzdanie cien. Podujatie sa skončilo o 14.00 hod modlitbou a spevom.

  Som vďačná Pánovi, že som sa mohla zúčastniť, a verím, že aj v ostatných zostali nielen poznatky, ale aj ponaučenia z Božieho Slova, ktoré môžeme aplikovať na vlastný život.

 

Rebeka Sebők

 

 

Pre fotky kliknite prosím na link:

emmausjoka.webnode.sk/galeria/a2015/#dscn1637-jpg